lördag 10 september 2011

Status: Sniprally...:-/

I torsdags hade jag en ny kund! Det var Cygate AB med Erik och Jeppe som frontfigurer! Jag, Lilllasse, Henke & Tuppkycjlingen Törnquist var deras guider! Tuppens gäng rivstartade och drog tio snabba! Vi hade oxå mycket fiskkontakt men missade många tyvärr! Vid lunch stod det 26-12 till Tuppkycklingens gubbar mot oss! De andra båtarna hade en 5-6 st var! Efter lunch öjade Tuppens gubbar tempot och vi kämpade för att hänga på men de hade en konstant 16 gäddors försprång! Med en och en hakvtimme kvar la vi dock in nästa växel samtidigt som de tappade tempot, de hadexredan vunnit helt enkelt... De hade m a o sålt skinnet innan björnen var skjuten:-D Vi ökade ännu mer och en stressade Peter svarade när jag ringde och konstaterade att vi hade hämtat in 15 gäddor och att ställningen nu var 44-43 till dem! Direkt efter klippte vi 44:an och succen var ett faktum! Vi var duktigt gasade då hehe! Eftersom Tuppen & co dessutom missade stopptiden 17:00 KLART och TYDLIGT så vart mina gubbar rättvist dagens vinnare...!! Grymt lyckad och rolig dag! Henke & Lasse vart avhängda och slutade på 9 resp 12 gäddor! En 4,6;a på topp i Törnquists båt och en 4,5:a i min! Utöver dessa två var det bara Snipers för hela slanten...!

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar