torsdag 5 september 2013

Nu kommer tempot att öka så sakteliga...

Gårdagens sniprally slutade 23-22 till Pettans gubbar. De toppade med en 4 kilos. Killarna var duktiga och nötte på rejält och vi borde ha fått betydligt fler gäddor men de kändes ändå lite småknepiga och jag undrade varför. När jag sjösatte så låg kanten på båten ca 2 decimeter under bryggkanten och när jag skulle traila upp så låg båtkanten i höjd med bryggkanten....? Där hade vi nog boven i dramat skulle jag vilja påstå..
Jag har medvetet legat lite lågt efter Vaeröy resan men nu kommer tempot att öka så sakteliga och jag kommer att vara på sjön 3-4 dagar i veckan de närmaste två veckorna. Det bokar på en del och de lediga dagarna blir färre och färre. I morgon blir det gädda och på lördag så är det fem galna tjejer från Näsby Park som skall ut på Abborrefiske...:-) Det snackas redan nu om champagne och rosé så vi får väl se hur den dagen slutar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar