tisdag 24 maj 2011

"Fuskkycklingen" gjorde det igen...:-)

I dag var det sniprally skulle man kunna säga. Det nappade på ganska bra även om vi missade en hel del fiskar! Vid lunchbreaket så så hade Tuppkycklingen 16 st min båt 10 och Fredde´s gubbar 4 st. Väl ute efter lunchen så drog Peters gubbar i väg antalsmässigt och efter en stund stod det 26-15 till dem och försprånget kändes ointagligt. Fredde´s gubbar ville satsa på lite större fisk så de var inte med i snipmatchen! Hursomhelst så bytte vi ställe och påbörjade en rejäl upphämtning. Gädda efter gädda lades till medan Peter & co tappade tempot rejält... Jag hade en en plan som byggde på att vi i alla fall skulle fiska till typ femtiden men vid trerycket ringer Peter och kläcker ur sig att min kund Robban som var i hans båt hade bestämt att vi skulle vara tillbaka vid bryggan kl 16:00. Då hade vi en klar fyra gäddors ledning över dem!!! I och med det så rök ju min gameplan och vi valde att ligga kvar och nöta på! Då bytte Peter & co ställe och plötsligt börjar det nappa hos dem och då gick det minsann bra att fiska på ett tag till men vi hann ändå inte byta till haket som jag hade tänkt åka till! UNder tiden åker de på en fläck med fisk och rycker i från och vinner med 35-32.... En avancerad rökridå skulle jag kalla det och anser att vi är de moraliska vinnarna och att fusk inte lönar sig hahaha!! Nä skämt åsido, det var en kul dag med mycket sprattel i spötopparna men det var bara smågäddor förutom i Fredde´s båt där en av killarna rappade upp en 7,1:a!! Så med 14 landade fiskar och en fin firre på topp anser jag att det var de som vann... I morgon är det uppställning igen, Vi i Villa del 2! Jag, Fredde, Henke & Peter är det som kör. Rapporter kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar