tisdag 24 maj 2011

Grymt lyckad FFA helg!

Helgens fiske med FFA-gänget vart riktigt bra både fiskemässigt och trivselmässigt. Bra väder, trevlig stämning och riktigt sköna gäster! Dag ett fångade gänget 171 gäddor med tre över sju kilo två nioplussare och ett helt gäng från fyra upp till sju kilo. Dag två var några snäpp segare vilket i f s inte var så märkligt då alla guiderna valde att fiska på samma vatten som dagen innan. Men det kom upp ca 80-100 gäddor ändå andra dagen men jag har inte hundra koll på antalet så. Men det kom ändå upp två fina gäddor igen, 9,82 i min båt som Antti fångade och en på 9,86 kilo som Mikkel Kolstrup fångade. Den fisken vart oxå helgens tyngsta vilket resulterade i två saker!! Mikkel vart helgens Gäddchamp och tog hem potten som alla deltagare hade bidragit med då alla la en hundring var!! Och det var ju kul för Mikkel men det var ju mindre kul för mig då jag och min stora trut hade lovat att bada näck i hamnen på söndagen efter avslutat fiske om det inte trillade upp minst en tioplus under helgen... Det var bara att bita i det sura äpplet och hoppa i det på ren svenska SKITKALLA vattnet. Jag var nere och uppe igen på typ tre sekunder eller nåt!! Skitsamma, ruggigt kul helg och ett stort tack till alla deltagare, Janne & Patrik från FFA samt mina kära guidekollegor som verkligen gjorde ett grymt jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar